tisdag 17 januari 2012

Svårt att sova och måndagsdepp

Varför har jag all tid i världen?
Varför är jag hemma större delen av veckan?
Varför har jag så mycket tid?

Jag har inte tid att vara sjukskriven.
Jag har inte råd att vara sjukskriven..

Varför ska man vara sjukskriven när man inte får ut någonting av det?
Det ända jag har är ett papper där det står att jag har ont?
Inte får jag en krona av försäkringskassan och svårare är det att hitta jobb..

Så varför ska jag vara sjukskriven?
Det är ju bara ett papper?

Tror inte folk på att jag har ont när jag säger det, nä men då får jag väl skaffa ett intyg.
Tror inte folk på att jag är deprimerad och mår dåligt när jag säger det, nä då får jag väl sluta le..

Att le och skratta, att ha vänner son förgyller min dag istället för att suga musten ur den, det är det som får mig att ta mig igenom detta..

Jag vet att jag är svår att läsa av, men sträck ut din hand så ska jag ta i den när jag behöver dig..

Jag finns alltid här för er mina vänner, nära och kära.
Hur långt bort du än tror att jag är, så finns jag precis här intill.
Sträck ut din hand när du behöver mig så ska jag omfamna hela dig, för jag älskar er allihopa!

Jag mår bra av att känna mig behövd och känna att jag gör nytta, av att hjälpa andra.
Jag vill lyssna på dig om du vill prata.

Jag hoppas att ni förstår hur viktiga ni är! Älskar er så himla mycket!

Nu måste jag försöka sova innan jag blir för nergrävd och inte kommer upp igen.

Vi ses i gryningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar