fredag 13 april 2012

Ville inte vakna

Jag ville verkligen inte vakna idag!
Drömde en as spännande dröm!!

Försökte somna om flera gånger bara för att få reda på hur allt slutar.. De gick inte.

Men iallafall.

Jag och morfar är hemliga agenter som är letar efter monster och vi har en organisation som heter "FX" efter oss, vet inte vad det betyder med det stod på alla deras bilar. :P

Det började med att jag skulle hämta min lillebror på ett disko mitt inne i skogen. Jag hade ingen bil så vi fick gå och tog en genväg genom en grotta.
I denna grottan så bodde det ett monster som var blind i solljus så vi fick typ springa igenom för solen häll på att gå ner och han skulle typ vakna snart..
Men vi hann såklart inte ut och monstret vaknade. Som äkta monsterjägare hade jag såklart en osynlighetsmantel som jag svepte runt mig och min lillebror. Men det var lite för kort för mig så jag fick huka mig.. Jaja.. Haha

Väl ute så vart "FX" överallt men jag var ändå tvungen att ringa till min morfar och ge honom den hemliga monsterkoden 1138... Någonting..

Så jag och lillebror springer in på ett sjukhus och lånar en telefon, men "FX" är oss på spåren och kapar telefonlinjerna.

Vi har då inget annat väl än att gå til morfar och överlämna koden personligen.

Men då har det börjat regna ut och vår osynlighetsmantel blir synlig i regnet så vi måste smyga genom stan.

När vi äntligen kommer till morfars hus så ser vi att "FX" håller på att dra ut honom ur huset och jag hör hur han försöker skrika någonting till mig men jag kan inte höra vad..

Då får "FX" syn på mig och jag gömmer lillebror i en busskur med manteln på och börjar springa och sen vaknar jag...

Eeh jaha..

Jag höll ju på att dö av spänning och så vaknar jag?

Undra hur det hela slutade.
Kan ju kanske inte räkna med att jag börjar där jag slutade när jag lägger mig ikväll. :(

Jag får väl hitta på ett eget passande slut. :)

Återkommer med det. ;)

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar