måndag 18 april 2011

Underbar helg i Sälen!

Trotts att jag lyckades bli förkyld och få ont i nacken så har detta varit en jättebra helg! Absokut bästa på länge. :)

Vi hade strålande sol varje dag, mellan 10 och 17 grader på dagarna. Kändes lite fel att kliva ner i termobyxorna och på medmössan. Men så fick det bli. :)

Vi bodde väldigt nära backen, ca 10-12 m. Så det var bara att kliva i skidorna och glida ner till liften direkt! :D

På torsdagen när vi kom upp så åkte vi kvällsåkning till klockan sju ungefär. :) Va hur mycigt som helst.

Något av det första som jag gjorde var att åka i Funpark och skulle lite lätt glida över några skenor, det var bara det att det va en gummimatta eller någonting som var mellan de båda skenorna man skulle glida på och där tänkte jag åka mellan för att kolla läget. I vanliga fall skulle det nog vara täckt med snö antagligen. Men gummi + skidor var ingen bra blanding och jag fastnade lite fint där. Haha. Det gjorde förbannat ont i nacken.. Så det var min början på vår skidsemester. :P

Sen på fredagen vaknade jag med ont i nacken och början på en härlig förkylning. 

Men lika glad för det var jag och vi åkte som galningar hela dagen ända tills någon ringde till mig och frågade om jag saknade någonting....
Det visade sig att jag tappat mitt körkort och mitt visa i trollskogen.. (a) haha Det var nog trollen som tog det.
Men jag fick iaf tillbaka mitt körkot och blev hur glad som helst! Underbara människor! :D

Vid tre åkte jag till stugan för jag kände att jag behövde vila lite, vida halv sju väckte Robban mig och tyckte det var dags för mig att vakna. :P

Då hade Pappa och Anna redan åkte på After skin så vi andra stannade hemma. :)

Det var inte innan Lördagen som vi andra drog på After ski och gottade oss med liveband och god dryck. ^^,

Ska väl inte säga att vi behövt vara törstiga direkt, vi har haft strålande kvällssol vid vår terass varje kväll så vi har suttit ute i solen och gottat oss varje kväll. :)

Ojoj, skulle kunna tjöta hur mycket som helst, men lite sammanfattat så hade vi det hur bra som helst! Det var varmt, soligt och bra skidåkning. :) Alla dagar! :D

Ska inte plåga er mer med en massa text utan visa lite hur kul vi haft det. :)
Kommer mer bilder en annan dag för jag har bara orkat lägga in bilderna ifrån min mobil än. :P








Robbans specialväg











Ta hand om er!
Vi hörs!
Puss Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar