tisdag 12 april 2011

Lite svårigheter..

Alla är vi inte perfekta inte!
En av mina brister eller vad man ska kalla det är stavningen.
Ni som följt mig ett tag har säkert märkt att jag hittar på lite egna ord och stavar lite tokigt ibland med. :P

Har haft dyslexi, eller hur det nu stavas, sen jag gick på lågstadiet.
Tyckte att det var jättejobbigt när jag var mindre, blev alltid specialbehandlad av alla lärare och då kände jag mig helt misslyckad.

Kan som sagt fortfarande inte stava så bra, men jag har ett ganska bra bildminne vilket gör att jag kan tänka på hur ett ord ser ut och då, ibland, lista ut hur det ska stavas.

Jag skiter i att jag inte är så bra på att stava på svenska men tycker fortfarande att det är tråkigt att jag aldrig fick chansen att lära mig stava på engelska, kan ingen grammatik eller någonting för jag fick aldrig det att gå ihop.
Däremot så är jag inte lika värdelös på att prata engelska. :) dock tar det ett tag innan jag kommer in i det. Har inte heller så stort ordföråd, men lr mig lite nytt varje dag.

Så nu vet ni det. Så kanske ni har lite förståelse för mig om jag skriver nått tokigt någon gång.

Nu tycker Robbe att jag är tråkig som pillar på mobilen när han vill mysa, så jag får väl offra mig. Tihihi!

Godnatt och ta hand om er!
Puss Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar