fredag 1 april 2011

Älmhult - IKEA - Nässjö

Hemma efter två dagar i Älmhult och Nässjö med Mamma.

Förstå åkte vi till Älmhult igår, Mamma hade en anställningsintervju på IKEAs huvudkontor och medans hon va där och grillades i nästan 3h så fick jag strosa runt på IKEA.
Hittade en massa fina saker, men köpte dock inte allt.
Då hade vi aldrgi fått plats i bilen hem. ^^,

När mamma va klar så åkte vi vidare mot Nässjö, trodde det va ganska nära därifrån, men det tog över 2h! :O

Men väl där så fick vi försöka pilla ner min väggklocka, fattar inte hur dum jag kunde vara att sätta upp den med dubbelhäftandetejp. :P Nästa gång ska jag iaf använda häftmassa.. :D

Vi fick ta med oss madrasser och sängkläder för jag hade redan flyttat hem alltig, så jag och mamma campade i lägenheten, kände mig nästan som en illegal flykting eller någonting. Det va jättejobbigt.

Jag ska dock inte säga att jag vet hur jobbigt andra har det utan bara att utifrån mina erfarenheter och upplevelser så tyckte jag att det va lite jobbigt, jag är väldigt bekväm av mig annars. (a)
Det var redan städat så vi fick inte stöka ner för mkt och ingen fick se att vi hade sovit där.

Så imorse när vi vaknade så fik vi packa ut allt i bilen och vänta på besiktningsmannen. Och sen kom han.... Det gick jättebra! :D haha.

Var även en sväng på skolan för att prata lite med lärare om BELTON, soffan som jag, Emma, Linn och Sofia tillverkade förra våren. Den är min nu ! Wiie. ingen annan hade plats för den så jag fick den.. Underbart! Ska ner med pappa och hämta den någon gång snart. :)  Kan slänga upp en bild för er som inte vet vad jag talar om.




Här är vi som tillverkat BELTON
 Så ser han ut, min lilla BELTON som vi flätade fram av bilbälten.
Tanken var att vi enbart skulle hanvänta begagnade bilbälten, men eftersom vi inte hade så mkt tid på oss och jag var den enda som hade kontakten så fick vi bara tag på ca 20m begagnat.
Så vi fick köpa 100m från ett företag, och allt gick åt! Helt otroligt.. :)

Nej nu ska jag lära Robert koka nudlar! haha. :P Sötnöt!

Puss Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar