torsdag 4 oktober 2012

PT + Yoga

Efter en äckligt irriterande förkylning är jag äntligen på bättringsvägen så idag var jag först på jobbet och sen träffade jag Olle, som mer eller mindre kommer bli min PT nu framöver.

Han ska hjälpa mig att träna upp musklerna runt skulderbladen och axlarna för att jag ska få bättre hållning och förhoppningsvis mindre värk.

Vi ha som mål att innan jul ska jag ha gått upp 1.5kg och hamnat på ett BMI nära 20.1.. Det är iaf en början.

Just nu ligger jag runt 19.5 och är därför aningen underviktig..

Själv har jag haft som mål att försöka träna upp lite muskler och röra mer på mig, men ja.. det är lättare sagt en gjort när man bli deprimerad så fort man får syn på en hantel.. Men allt det där måste jag lägga bakom mig nu.. För nu gäller det så små vikter att de inte ens finns på gymmet som jag tränar på..
Idag använde vi ett handtag från ett kylskåp...

Men tungt var det och det är för man sällan använder de muskler som jag tänar i sig själv, men har alltid hjälp av någon annan muskel så det bli centrisk träning istället för kombinerad eller vad man ska kalla det. :)

Det känns faktiskt väldigt spännande att pröva på detta och jag är väldigt mottiverad!

Jag menar 1.5kg borde väl inte vara så svårt att gå upp innan jul? ;)

Kansek inte om jag hade fått äta som jag gör idag, men nu ska jag ännu en gång försöka lägga om min kost och verkligen gå in för detta till 1000%.

Det är viktigt för mig hälsa och för mitt välmående.. Jag är trött på att inte känna mig bekväm i min kropp, och det handlar inte främst för hur jag ser ut utan för hur man mår och känner mig i kroppen.. Om man en gång varit helt frisk, glad och framåt och sedan förvandlas till som jag är idag så mår man inte bra.

Psykologer i all ära, men jag behöver få tillbaka min funktionallitet i kroppen.

Detta ska bli så himla spännande och jag ska försöka dela med mig av detta så mycket som möjligt till er!
Ska ta massor av bilder på hur jag ser ut idag, kroppen och hyn.
Jag vill verkligen kunna annalysera hur jag påverkas och förändras av detta..

KUL! Jag är verkligen supermotiverad nu! :D
Men vi får väl se hur kul jag tycker att det är när jag mer eller mindra ska sluta allt som jag äter idag... he he

Nog om detta! Jag ska hålla er uppdaterade och försöka ge er lite tips om ni är intresserade! :)

Ha en bra kväll!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar